Na een drukke woensdag, wil ik toch nog even de tijd nemen om hierover na te denken!
Ik ben iemand die altijd denkt in beelden. Visualiseren werkt altijd beter voor mij, dus ging ik op zoek naar een passend beeld voor confrontaties versus inspiraties. En ik heb het gevonden!
(een werk van Krijnie Ederveen)
Voor mij is het zo dat confrontatie en inspiratie vaak samen hangen. Uit een confrontatie zal vaak inspiratie volgen. Of net doordat de confrontatie zo groot is, ga je op zoek naar een heel andere inspiratie om zo de confrontatie uit de weg te gaan of de confrontatie te relativeren.
Nu moet ik wel even nadenken ghoe ik geconfronteerd ben geweest tijdens de opleiding.
En net op dit moment, komt er een melding van een mailtje dat is toegekomen van de KaHO. En nu weet ik het! Mijn reactie was onmiddellijk: 'Oh, nee wat zullen we nu weer nog bijeen moeten zoeken tegen morgen!' Wat ik dus héél confronterend vond tijdens de opleiding, is dat ik blijkbaar wel gesteld ben op planning en voorbereiding. Het is heel vaak voorgevallen dat we slechts een dag op voorhand een mailtje kregen met materialen die we moesten meebrengen. Of dat we nog een cursus moesten afdrukken.Eerlijk gezegd dreef dit me vaak tot ... (ik zal maar teug met beelden werken)
Nu ga ik op zoek naar wat echt inspirerend was voor mij.
Vooral de sessies van muzo met accent vond ik heel inspirerend. Ik ben enorme voorstander van het integreren van of combineren verschillende van muzische talen. Hieruit kon ik ook het meeste ideeën putten om zelf muzisch aan de slag te gaan. En de sessies waarin media aan bod kwamen waren voor mij heel inspirerend. Wanneer ik mijn beginsituatie in beeld moest brengen voor de taal 'media', dan heb ik aangeduid dat ik er maar heel weinig van ken. Dit was voor mij eigenlijk de confrontatie. Ik ben jong, werk al sinds mijn 15de met de computer en toch ken ik zo verschrikkelijk weinig van al die technische snufjes, programmatjes, middeltjes,... Media was voor mij een begrip waarvan ik dacht 'wat kan ik daar in godsnaam mee doen? Ik heb geen flauw benul wat media kan betekenen als muzische taal in mijn klas'. Ik heb gedurende de opleiding heel veel leuke lesimpulsen gekregen. Ik heb ook zelf leren werken met programma's waarmee je leuke dingen kan maken. En net als je denkt, dat ga ik nooit kunnen, bleek keer op keer dat het eigenlijk allemaal heel gemakkelijk is. Die programma's werken duidelijk stap voor stap en je kan dus niets fout doen. Echt schitterend! Dus uit confrontatie werd inspiratie geboren, want met media wil ik zeker nog verder gaan. Ik wil me bijscholen, ik wil ook met jonge kinderen rond media werken, ik wil filmpjes uitproberen, ik wil foto's bewerken,... De ideeën stromen binnen en zullen volgend jaar verder uitgewerkt worden!
dat nemen we zeker mee Machteld!!!!
BeantwoordenVerwijderen