Ons beeldverhaal over Chocmo!
Toen we de uitleg kregen van Stijn dat wij gedurende deze sessie een beeldverhaal moesten maken, dacht ik wow moeilijk! Maar uiteindelijk was het moeilijkste deel voor mij, het eerste deel. Voor het eerste deel moet je gewoon een verhaal uitdenken en daar min of meer dialogen bij uitschrijven. Ik vond dat het moeilijkste omdat ik het moeilijk heb om zo vanuit nul te vertrekken. Ik heb echt wel nood aan een bepaalde inspiratiebron of een leidraad. Daarin verschil ik dus niet veel van de kinderen van mijn klas. Eenmaal we het verhaal hadden bedacht liep alles van een leien dakje! En het was ook héél plezant. Figuren maken, scènes uitbeelden, foto's trekken. En dan het programmeren waar we allen zo'n schrik voor hadden, blijkt opeens poepsimpel te zijn! Gewoon foto's schikken, wat effecten toevoegen, nog de tekst inspreken en dan afwerken met een leuk deuntje! En het resultaat mag er weer zijn! Fantastisch! Het viel me ook op dat de filmpjes zo verschillende waren van stijl! Je kan er dus heel wat kanten mee opgaan met dat muzisch beeldverhaal.
Besluit: Dit was een heel leuke mediasessie waar je heel veel mee kunt doen. Zelf geef ik les in het eerste leerjaar en het lijkt mij te moeilijk om een muzisch beeldverhaal uit te werken met mijn leerlingen. Maar ik geef dit zeker mee aan mijn collega's die in hogere leerjaren les geven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten